maanantai 28. heinäkuuta 2014

Tietokonepeli Tomb Raider

Pelasin pitkästä aikaa - ja jopa kokonaan läpi - tietokonepelin, uusimman Tomb Raiderin (PC).

Peli oli hyvä ja mielenkiintoinen, nuoren tytön kehitystarina niin uskottavasti kuvattuna kuin se pelaajille tarkoitetussa tietokonepelissä voi olla.  Kaiken kaikkiaan hyvä tarina, teknisesti hyvin toteutettu, grafiikka hienoa ja monipuolista. 

Jäin pelisession jälkeen miettimään, miksi kokemuspisteitä (XP = experience points) useissa peleissä saa hatarista puulaatikoista, jotka aukaistaan sorkkaraudalla ja joista kuuluu 'Bling'? Tavallisessa elämässä kokemuspisteitä saa eletystä elämästä ja niistä erilaista kokemuksista, joita uskaltaa, osaa tai muuten mieleen juolahtaa kokeilla. Samalla tavoin kokemusta voisi kartuttaa peleissäkin. Toisaalta tavallisessa elämässä kokemuspisteiden hyödyntäminen ei ole niin suoraviivaista kuin virtuaalimaailmassa. Eniten niitä ehkä käytetään jälkiviisautena sanomalla toiselle, että 'Mähän sanoin sulle, että tuosta/siitä ei hyvä seuraa'. Olisihan se tietysti hauska Citymarketin kassalla sanoa, että mulla on niin erikoisia kokemuksia koettuna, että otan tämän kahvipaketin ja sixpackin nyt ihan kokemuspisteillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti